pátek 16. prosince 2011

Pár posledních postřehů...;-)

Můj pobyt v Německu se nachýlil ke svému závěru. Zrovna jsem si vzpomněl, jak jsem tady zmatkoval první den, kdy jsem se nemohl přihlásit do počítače, protože ve svém hesle mám znak @ a zkuste si ho najít na německé klávesnici, když vám to samozřejmě kvůli bezpečnosti píše jen samé tečky. Vyzkoušel jsem milión klávesových kombinací a nakonec jsem se musel snížit k tomu, že se zeptám. Byla to samozřejmě ta milióntáprvní...;-) Stejně tak jsem si hned v pondělí vypočítal, kdy mám odejít, abych měl časově přesně odpracováno. Ještě jsem si to napsal na lísteček, abych nezapomněl. Bohužel jsem si až v hotelu vzpomněl, že jsem si u dveří zapomněl "pípnout"...
Včera večer jsem měl ještě povyražení, protože jsem byl kolegy pozván na jejich tradiční Weihnachtsmarktbummel, čili procházku po místních vánočních trzích. Němci se na to těšili celý den, hned večer jsem pak pochopil proč. Všechno, co bylo tekuté, totiž do sebe lili doslova proudem. Abych nevypadal jako nějaký chudý Čecháček, koupil jsem si taky celkem dva svařáky (jeden klasicky červený, druhý pak bílý), i když se přiznám, že cena kolem stovky za jeden mi je tak trochu znechutila. Zajímavé bylo hlavně to, jak někteří po celý týden odtažití Němci s každým dalším decilitrem ztráceli zábrany a ke konci už se se mnou bavili snad úplně všichni. Dokonce si s drtivou většinou tykám (nebo alespoň včera jsem si tykal, uvidíme za týden...;-))
Co se toho trhu týče, nejlepší bylo, že tou dobou už dorazil i můj osobní řidič - šéf, takže jsem se nemusel starat o cestu zpět. Obecně mě tady překvapila doprava. Jednou jedinkrát jsem zažil, že na sebe auta zatroubila a to jen kvůli tomu, že jedno z nich jelo na červenou (já to ale opravdu nebyl;-)) No a včera? To jsme trochu bloudili, dokonce jsme se několikrát špatně zařadili do pruhů před křižovatkou. U nás neřešitelný problém. Tady? Čtyři pruhy, my v tom nejvíc vpravo a zjistili jsme, že potřebujeme úplně doleva. Šéf vyhodil blinkr a doufal, že ho třeba někdo pustí. Všichni řidiči vlevo zastavili jako na povel a my mohli bez problémů přejet. A podobná situace se nám přihodila ještě jednou se stejným výsledkem.
Další věc, co mě překvapila, na všech halách v továrnách stojí popelnice na tříděný odpad. A nejspíš proto, že tam pracují samé s prominutím lopaty, nestačí je odlišit barevně, případně nápisy jako papír, plasty atd... Každá nádoba byla kromě toho všeho opatřena ještě velkámi barevnými fotkami toho kterého odpadu. Ještě že něco podobného nedávají i na záchody...;-)

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...