středa 15. ledna 2014

Občanka...;-)

Minulý týden jsem vyhlížel dost nedočkavě. V Kolíně jsem si totiž měl vyzvednout novou občanku, která se po změně bydliště měsíc připravovala.
Ono by na dočasně platném starém dokladu s papírovým dodatkem nebylo nic špatného, kolikrát za měsíc jej člověk opravdu potřebuje, že ano… Ovšem někdy se stane, že shodou náhod musí člověk občanský průkaz ukazovat každý den. Dvakrát.
Ona mi totiž, aby toho nebylo málo, ještě v prosinci skončila platnost IN-Karty na ČD. Jelikož jsem moderní člověk, objednal jsem si novou přes e-shop Českých drah. Všechno fungovalo téměř bez chybičky a já jsem si nakonec stáhl "dočasnou" slevovou kartu v pdf formátu. Čekal jsem nějakou malou kartičku, kterou si vytisknu a budu ji měsíc ukazovat, než obdržím plnohodnotnou.
Jenže ta kartička byla na formátu A4. A co víc - časové jízdenky se na ni samozřejmě nahrát nedají, takže jsem musel používat klasický papírový lístek. No a aby toho nebylo málo a informace byly kompletní - dočasná IN-Karta je platná pouze s občanským průkazem. Jenže můj ustřihnutý občanský průkaz byl platný pouze s dodatkovou papírovou kartičkou. Takže každá kontrola průvodčím ve vlaku byla taková úředničina. Nejprve podat jízdenku, potom IN-Kartu, k ní samozřejmě občanský průkaz a k němu kartičku potvrzující platnost znehodnoceného dokladu. Když jsem měl štěstí, stihl průvodčí zkontrolovat ještě někoho dalšího, v opačném případě uvázl u mě. Ono totiž nestačilo ty papíry jen ukázat, pracovník ČD totiž ještě ověřoval platnost samotného dočasného papíru opravňujícího mě ke slevě a to přes QR kód a zabudovanou čtečku v přístroji. Jenže ověření bylo možné pouze tehdy, když byl signál (já bych to nevěděl, ale jednou mi to vysvětlil průvodčí, když několik minut bez výsledku skenoval kód). A teď už také vím, že podél trati je opravdu hodně míst bez signálu…
Takže teď si obou těch kartiček vážím mnohem víc než předtím. A vůbec mi nevadí, že na fotkách na nich vypadám jako trotl a podpis na občance připomíná patlanici od předškoláka…;-)

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...