čtvrtek 30. června 2016

Dvakrát Brandýs tam a zpět...;-)

Už v závěru předchozího týdne jsem se objednával do servisu. Jediný můj požadavek zněl - kdykoli v deset. A zrovna to vyšlo hezky na minulý pátek!:-)
Podlehl jsem totiž reklamní akci na letní prohlídku auta za 319 korun včetně evropské asistence na tři měsíce zdarma. Letos jsem se totiž rozhodl neobnovovat asistenci od ÚAMK, která se mi vzhledem k ceně začala zdát jako přece jen trochu velký luxus vzhledem k počtu přibližně šesti ročních výjezdů do zahraničí. Když jsem si pak ještě vzpomněl na pomoc nepomoc před dvěma lety v případě ukradené SPZ, měl jsem jasno.
Netušil jsem, jak bývá Brandýs ve všední den dopoledne zasekaný. Vyhnul jsem se klasicky přesemaforovanému náměstí, ovšem potom za závorami to byl celkem oříšek, abych najel na hlavní, protože z obou stran se táhla nekonečná šňůra aut. Zeptal bych se pána z oktávky ze mnou, který na mě troubil, aby mi to předvedl, ale nejspíš bych jen ztrácel čas. Když už to vypadalo nadějně a já si to namířil za vínové SUV, do nějž nejspíš zapomněli namontovat blinkry, měl jsem naštěstí nohu blízko brzdy, protože modelka za volantem mi z ničeho nic zkřížila cestu tím, že se rozhodla odbočit mým směrem. Jenže nakonec si to zase rozmyslela a prokličkovala zpátky. Letní prohlídka se mi tak málem poněkud prodražila...;-)
Servis mě uvítal rozsáhlou rekonstrukcí, auto jsem nechal v cestě na jediném volném místě a uvnitř se dohodl na všem nezbytném. Pak jsem vyrazil do města, kde jsme si s kluky dali dortíky v takové pěkné kavárně, kterou jsem náhodně objevil na jaře. V téměř poledním slunci jsme zamířili zpátky pro auto. To už na nás čekalo, nablýskané plechy házely prasátka do dáli. Po nezbytném papírování jsme mohli domů. Cena se mi zdála jiná, než v nabídce, kterou jsem dostal mailem, ale s tou mojí pamětí na čísla, jsem tomu nevěnoval moc pozornosti. Až doma jsem se pořádně podíval a zjistil, že místo 319 jsem platil pouze 255. Nechápu to, protože položka úkon obsahovala text 'Letní prohlídka + asistence - paušál 319', ale hned vedle v políčku cena stálo 255. Nevím, snad sleva za věrnost, těžko říct. Každopádně za několik dorbných úkonů, umytí auta a asistenci na čtvrt roku mi to přijde slušné. Doma jsem potom kluky překvapil tím, že jsem objednal jejich oblíbenou pizzu. Předtím mě ale ještě čekal těžký úkol, protože oba velmi tvrdě usnuli a já je musel přenosit z auta.
To ale ještě nebylo z Brandýsa všechno. Shodou náhod jsem tam večer mířil ještě jednou na setkání s kolegy z bývalé práce. Přesně po roce. Protože se o mně ví, že se žádných podobných akcí neúčastním, stal jsem se takovým překvapením. Věděl o mně vlastně jen jeden člověk. Moc dobře jsem si pamatoval, jak mi loni daly zabrat točené malinovky, takže jsem už dopředu věděl, že je nechci ani vidět. Na dotaz obsluhy jsem odpověděl, že si dám něco nealko. Kromě dalších možností mi byla nabídnuta domácí limonáda. Nejprve jsem se projevil jako lehce nechápavý, protože mi hned nedošlo, že si mohu vybrat ze tří příchutí a vytrvale jsem odpovídal, že tu si dám. Trvalo mi ze všech nejdéle, než mi to došlo. Pak jsem tedy poprosil o okurkovou. Nebyla špatná. Vlastně byla dost dobrá. Tak, že jsem jí nakonec za večer vypil 1,5 litru...;-)
Stejně jako loni se jen o pár set metrů dál právě konal koncert Tří sester, jenže tak jako před rokem, i tentokát jsem si jej nechal ujít. Nevím proč, ale podobné akce si nejlépe užiju sám. Ve více lidech to pak víc než o hudbě a zážitku bývá o vzájemném hledání se. Minulý pátek si ale kulturu nechalo ujít víc lidí. Dva jsem tam alespoň zavezl, on totiž ten jeden celkem nerad chodí. Což je vzhledem k jeho váze docela pochopitelné. Nikdo vlastně neví, kolik váží, na displeji se totiž už několik let objevuje ERROR. Trochu jsem litoval auto, ale ten kousek mu neublížil. Někdy po jedenácté jsme se rozešli a kolem půlnoci jsem přijel domů. Na zahradě se ale ještě konala nečekaná party, takže nakonec jsem šel spát asi ve tři.
Ráno jsem si pak celkem přispal, probudil jsem se až těsně před šestou, takže na víkend plný sil!:-)

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...