pátek 22. prosince 2017

Harlej, Dilated – MSD Kolín (16.12.2017)

Naprosto ideální zakončení letošní koncertní sezóny mě čekalo uplynulou sobotu v kolínském kulterním domě, kam zavítal Harlej. Protože jsem měl odpoledne celkem rozlítané, dorazil jsem do Kolína o něco později. Na vstupenkách bylo sice uvedeno, že začátek je od sedmi, ovšem vzhledem k tomu, že se nejednalo o žádný dvojkoncert, ale o klasiku s jendou předkapelou, bylo víc než jasné, že dřív než v osm se nezačne. Zpočátku mě ještě čekala drobná komplikace s parkováním, protože parkoviště v centru bylo zcela přeplněné, přesně jak jsem se obával a mně tak nezbylo než se přesunout až k tesku.
Do kulturáku jsem dorazil ve chvíli, kdy už předkapela hrála. Já se nijak netajím tím, že předskokany obecně moc nemusím, protože mnohdy je to opravdu utrpení. Kapelu Dilated jsem navíc vůbec neznal. O to větším překvapením pro mě bylo, že se to poslouchat dalo, možná i díky ženskému vokálu, který přece jen nebývá až tak obvyklý. Jenže jejich set se mi po nějaké chvíli začal zdát poměrně dlouhý, což bylo způsobeno tím, že všechny písničky byly tak nějak na jedno brdo. Trochu jsem zbystřil jen k závěru, kdy jeden z muzikantů ohlásil další píseň, která měla být z jejich punkových začátků, ovšem není punk všechno, co se tak nazývá a jestli jejich vzory byly takové "punkové" legendy jako Jaksi taksi, Totální nasazení a podobné, pak by to zhruba odpovídalo.
Po rozloučení došlo k nezbytným úpravám na pódiu, ty byly ovšem nečekaně rychlé, takže velmi brzy zazněly úvodní fanfáry a jako první přišla tradičně na řadu pecka Zfetovanej.
Jelikož jen o pár dní dříve se v Kolíně konal koncert Tří sester, měl jsem velkou možnost srovnání. Kdysi jsem byl jejich nekritickým fanouškem, později jsem se párkrát zarazil, když se mi jejich vystoupení sice líbilo, ale musel jsem si přiznat i nějaké ty zápory a stále častěji jsem sváděl jakýsi vnitřní boj, jestli jsou lepší sestry nebo právě Harlej. Po uplynulém víkendu už odpověď znám. Pomyslnou první příčku mezi domácímiu kapelami u mě zabral Harlej. Jak vlastním vystoupením, tak tím vším okolo, s čímž souvisí i lidi, kteří na tu kterou kapelu ve velkém chodí. Tři sestry jsou bohužel už nějakou dobu hodně módní kapelou, která ve velkém přitahuje lidi, co se běžně pohybují spíš v prostředí diskoték pro náctileté. Harleji se to naštěstí zatím vyhýbá. Mohu-li právě porovnat i diváky, pak tentokrát to bylo o něčem úplně jiném. Abych to zkrátil, když se mě někdo zeptá, co lidi, řeknu v pohodě. Když se na totéž někdo dotáže po koncertě TS, zpravidla odpovím: Pitomci...;-)
Vystoupení Harleje sice trvalo asi jen hodinu a dvacet minut, ovšem až na obvyklý krátký akustický setík se nevyskytla ani chvilka k oddechu. Jestli se nepletu, pak píseň Balada věnoval Tomáš (zpěv) svému vážně nemocnému předchůdci Vláďovi, který se údajně v sále taky nacházel.
Koncertní zážitek jako vždy perfektní a teď už můžou začít vánoce…;-)

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...