neděle 31. prosince 2017

Hospoda...;-)

Obecně se o mně ví, že do hospody "na pivo" chodím velmi nerad. Výjimku dělám jen zřídka, když se mi ozve nějaký hodně dobrý známý. Nerad bych kecal, ale tipuji, že za celý letošní rok jsem do takhle hospody zamířil maximálně třikrát. A ta třetí návštěva se konala tento pátek, na čemž jsme se o pár dní dřív domluvili s panem O.
Věděl jsem, že bych to neměl nijak moc přehánět, protože ráno jsme měli jet vyřídit něco velmi důležitého do Brodu. Naštěstí se to tak i podařilo, nijak jsme to neprotahovali, zdrželi jsme se jen zhruba dvě hodiny. Ale hlavní důvod, proč o tom píšu.
Kromě pana O. dorazil ještě jeho bratr a taky pan P., s nimiž se taky znám, ovšem tak často jako třeba právě pana O. je nepotkávám. S ním se vidím třeba i dvakrát ročně!-) O panu P. ale i tak vím, že se z něj z pro mě nepochopitelného důvodu stal "vítač". Mám nerad konfrontace, tím spíš, když někoho vidím jen jednou za uherský rok, proto jsme se tématu vyhýbali. Ovšem v hospodě se samozřejmě probírá všelicos a přes nadcházející prezidentské volby jsme se jaksi dostali k tématu dezinformačních webů, jak se dnes velmi často nazývají v podstatě všechny, které si dovolují mít svůj názor. Já jsem nejprve jen namítnul, že mi zkrátka přijde zvláštní, jak oficiální média straší třeba s tím, že Rusko ovlivňovalo volby v Americe, nebo že je bude ovlivňovat i teď u nás. Nevím, prostě mi přijde zvláštní, že by to všechno zvládali. Osobně bych tomu dával stejnou váhu jako třeba zaručeným zprávám o tom, že se Elvis Presley donedávna slunil kdesi na pláži…;-) Jenže pan P. mi zcela vážně sdělil, že to tak opravdu je. Ještě chvíli jsem měl tendenci kolem toho jen kroužit, tak jsem nadhodil, že je zvláštní, že mnohdy se právě z těch "dezinformačních" webů dozvím nějaké informace mnohem dřív než z těch "oficiálních" a že si nemůžu pomoct, ale často mám pocit, jako by ta "oficiální" média tak nějak čekala na to, co vlastně mají napsat. Protože třeba o tom, že je někde zemětřesení se dozvím za pár minut, zatímco o něčem jiném třeba až s nemalým zpožděním. Pan P. se mě zeptal na nějaký příklad. Bohužel jsem asi nezvolil ten správný, protože jsem se dotkl jeho chráněnců. "Třeba před dvěma lety, Silvestr v Kolíně nad Rýnem, o kterém začaly informace prosakovat až po několika dnech, za což se pak německé úřady oficiálně omluvily."
"To není pravda, informovaly hned!"
Zalapal jsem po dechu, nějak jsem nevěděl, co říct, ale bylo mi jasné, že hádat se nemá cenu, musel bych mít nejlépe ty noviny a s nima pana P. majznout po hlavě, jinak to nemá cenu!:-) Dobrá, jsou to dva roky, asi už si to nepamatuje.
"No tak třeba teď v Brně, kdy pořezali tři muže, ale informace o tom se objevila až po třech dnech a to ještě náležitě rozmlžená." Zvolil jsem poměrně aktuální kauzu.
"A co se stalo v Brně?" zchladil mě pan P. nečekaně.
"Ty o tom fakt nevíš?" nechtěl jsem uvěřit.
"Ne." Jenže za chvíli z něj vylezlo, že četl rozhovor s jedním z napadených, takže mi tu něco nehrálo. Nicméně jsem byl stejně bez šance.
"A proč by o tom měli informovat, vždyť o nic nešlo."
"Tři napadení lidi nic není?" nechtělo se mi uvěřit. "Ve zprávách se mluví o každým prdu!"
"Víš kolik podobných případů se denně stane? Víš kolikrát se tady pořezali lidi před Edenem (místní bývalá diskotéka - pozn. autora) ?"
Prohrál jsem, vzdal jsem to, tohle vážně nemá cenu. Téma jsme nechali otevřené a raději jej změnili. Nicméně si dovolím panu P. dát poslední letošní Kyselou prdel. Jak může někdo proboha takhle zblbnout? Jsem ochotný akceptovat jeho postoj, ale proč nemůže třeba uznat, jo, tohle se mělo udělat jinak?

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...