úterý 31. prosince 2019

DYMYTRY, #Černá, Trautenberk – O2 Universum, Praha (19. 12. 2019)

Poslední koncert letošního roku jsem si nechal na prosinec a jednalo se o finále turné Revolter Tour 2019 kapely Dymytry.
Do Prahy jsem dorazil s mírným zpožděním, protože České dráhy opět nezklamaly, i tak jsem ale měl ještě dostatečnou časovou rezervu. A nakonec se ukázalo, že jsem se tak alespoň vyhnul prvotnímu davu u vstupu, který tak už v době mého příchodu opadl. Rozhodně ale v ostražitosti nepolevila místní ochranka, prohlídka byla velmi důkladná, navíc jsem pořád pípal. Nakonec se ukázalo, že jsem shodou okolností měl v náprsní kapse propisku (obyčejnou z plastu), kterou tam normálně nenosím, ovšem skener ji neomylně odhalil.
Tentokrát jsem měl na výběr, do kterého sektoru se vydám. Vstupenku jsem si totiž koupil už někdy v létě a navíc pouhý den před koncertem jsem vyhrál dvě další. Bohužel přestože jsem kontaktoval mnoho známých s tím, že jim je zdarma přenechám, nikdo takhle na poslední chvíli nemohl. Holt doba vánočních firemních večírků. I my jsme ten den jeden takový od práce měli...;-)
Předkapela #Černá začala hrát o pět minut dřív, než stálo na rozpise. Dosud jsem ji neznal, ale rozhodně to neznělo špatně. Akorát mi zpočátku úplně neseděl hlas zpěváka, ale nakonec jsem si zvykl a ani mi to nepřišlo. Překvapilo mě trochu, že kapela se zmínila, že existuje tři čtvrtě roku... To se mi zdá jako pořádně raketová kariéra.
Jako druhý nastoupil Trautenberk. Takže jsem se konečně dočkal... Tuhle v současné době velmi populární partičku vezoucí se na vlně zájmu o Krkonošské pohádky jsem dosud nikdy neslyšel a ani jsem po tom nijak netoužil. Dokonce v létě, když jsem jezdil s klukama na koncerty kapely Traktor, na některých hráli také a já jsem dobrovolně přišel před nebo po jejich vystoupení. Stačily mi fotky... Tentokrát jsem tedy vydržel. Musím uznat, že jejich humor je mi částečně blízký, takže mnohdy jsem se jejich kouskům upřímně zasmál, ale že bych je musel vidět nějak často, nebo dokonce že bych si pořizoval oblečení s jejich logem, to určitě ne.
Ale dočkal jsem se a s mírným zpožděním začaly první tóny aktuální novinky Revolter od Dymytry. Pódium zůstávalo při předehře zahalené, na plachtě byly vidět pouze stíny muzikantů. Poté plachta spadla a koncert mohl naplno vypuknout. Hned po první písničce bylo vyvýšené pódium s bicími přesunuto blíž k divákům, kteří si díky specifickému tvaru pódia, které ve třech paprscích vybíhalo do hlediště, užili blízkosti hudebníků. Já jsem měl perfektní místo, kapelu jsem měl takřka na dosah ruky, hlasitý zvuk se mi taky velmi líbil. Důraz byl kladen na písně z posledního alba, ale došlo i na starší prověřené fláky. Fanoušci se ale dobře bavili stále. V průběhu akce dostala kapela platinovou desku za prodané nosiče, došlo také na bubenické sólo Miloše Meiera. Celou show vkusně doplňovaly plameny.
Podle mého soudu neměl koncert chybu, škoda, že jsem musel odejít o chvilku dřív. Rozhodně se neztotožňuji s "recenzí" uveřejněnou na portálu iDnes, ke které se pokusím vyjádřit v některém z příštích příspěvků. Už teď se těším na společnou šňůru Dymytry s kapelou Traktor, která je naplánována na příští rok.

Předkapely #Černá a Trautenberk

Dymytry

Na ukázku atmosféra koncertu pro děti (dle iDnes):

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...