pondělí 29. června 2020

O2 trable...;-)

Během karanténních opatření jsme jako mnozí další (soudě podle dohledatelných internetových diskusí) čelili problémům s O2TV. Já bych celkem chápal jednodenní problem, ovšem abychom se nemohli dívat večer několik týdnů, to se mi u tak velkého operátora, jakým O2 bezpochyby je, nelíbilo ani trochu. Tím spíš, že vyúčtování žádné omezení nevykazovalo a chodilo dál na plnou částku.
Ačkoli lidé se na internet rozčilovali, že stížnosti jsou celkem zbytečné a operator se vymlouvá na velké vytížení, které přesahuje technické kapacity, já jsem si to líbit nenechal. Poslední kapkou tak bylo, když jsem zjistil, že společnost v rámci lákání nových zákazníků dávala k novým hlasovým službám O2TV jako bonus.
Jenže u takových molochů, není úplně jednoduché najít nějaký vhodný kontakt. Telefonovat operátorovi, který má naučené fráze a snaží se mě jen co nejrychleji zbavit, se mi nechtělo, chtěl jsem mít něco písemně. Při pokusu o spojení s operátorem přes webové stránky jsem byl ovšem také neúspěšný - na chatu se mi sice zobrazilo okno, do nějž jsem měl psát, jenže to nešlo. Nebylo zkrátka aktivní. Toto se dalo obejít tím, že jsem si z reklamního banneru v tomtéž okně zvolil, že chci zakoupit Go Kartu. Po chvíli se mi ale zobrazilo upozornění, že píšu mimo pracovní dobu, která je od 8:00 do 20:30. Přitom bylo 11:30 dopoledne. Při pokusu o kontakt přes O2 guru se mi zobrazilo upozornění, že nejsou online, nebo jsou vytíženi... Nakonec se mi zuřivým klikáním všude možně podařilo stížnost odeslat. Hned druhý den mi ovšem dorazila odpověď ve stejném duchu jako ostatním - síť je večer přetížena, o žádné kompenzaci neuvažujeme. Ještě byc měl zmínit, že vše bylo formulováno, jako by se jednalo o jednorázový problém, nikoli o něco, co trvalo již několik týdnů.
Člověk laik by si řekl, že přece než taková negativní reklama, co by to pro tak velkou společnost bylo, dát všem jednorázovou slevu. Věřím, že by se o takovém vstřícném kroku našla zmínka i v médiích a vlastně by se tak jednalo jakousi investici do reklamy. Navíc by potom už nikdo nemohl nadávat, vždyť chyba by byla přiznána a navíc máte slevu, tak co chcete... ;-)
Uběhlo pár dalších dní se stejnými problémy, až jsme si jednou fakt naplánovali sledování čehosi i s klukama, ale bohužel opět nemožné. V tu chvilku jsem se fakt naštval a protože na infolince ještě měli otevřeno, rozhodl jsem se zavolat.
Ovšem dovolat se živému člověku, to vůbec není jen tak. Nejprve jsem poslušně volil čísla podle nabídky, ale nakonec jsem se vždycky dostal do bodu, kdy mi automat oznámil, že děkuje za zavolání a hovor přerušil. Když se mi to stalo asi popáté, zvolil jsem jinou taktiku. Při troše štěstí se vám totiž podaří souboj se strojem vyhrát. Stačí volit jiné možnosti, než které jsou nabízeny a příznivé souhře okolností to po určité době automat vzdá a přepojí vás na živého operátora.
Ten byl velmi milý. Nejprve to na mě zkusil s takovými těmi naučenými řečičkami, ale později vyhrála jeho liská stránka a narovinu mi sdělil, jak se věci mají. Nutno podotknout, že jsem byl slušný a hned na úvod jsme si vyjasnili, že to není nic proti němu osobně. Nicméně problém stále nevyřešen.
Druhý den mi ale do mailu přišla automatická žádost o hodnocení hovoru s operátorem. A u připravených smajlíků jsem nalezl i pole, do nějž se dalo psát. Rozhodl jsem se tedy znovu popsat náš problém. Asi do hodiny mi přišla odpověď od vedoucí týmu zákaznické spokojenosti. A k mému velkému překvapení mi sdělila, že nám byla nastavena sleva na služby. Paráda, vyplatilo se.
Ukázalo se ale, jak je dobré řešit vše, co jde, písemně. Na dalším vyúčtování, které jsem obdržel byla částka beze změny. Nejprve jsem si myslel, že třeba to bude až v dalším měsíci, ale nakonec jsem zkusil podat reklamaci, k níž jsem přiložil veškerou korespondenci. Při nejhorším se dozvím, co a jak.
Uběhlo několik dní a mně přišlo rozhodnutí, že reklamace byla uznána a částka byla dodatečně snížena. Ne nadarmo se říká: Líná huba/ruka, holý neštěstí...

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...