pondělí 31. října 2011

Zip...;-)

V sobotu odpoledne jsme se vydali na otočku ke známým do Čáslavi s tím, se cestou ještě zastavíme v kolínském Tesku.
Uznávám, že se zvyšujícím se počtem kilometrů na tachometru už mě plno věcí nijak nepřekvapí, nicméně asi tři zážitky se řadí k lehce nestandardním. Nejprve na hlavní silnici do Kolína, kde jsem ve zpětném zrcátku sledoval, jak se za mnou blíží velké tmavé Audi (kdybych to měl popsat nějak obrazně, pak jsem si i přes stovku na tachometru připadal asi jako pilot rogala, k němuž se zezadu blíží tryskáč). V autoškole mě učili, že je důležité předvídat reakce okolních řidičů. Tak nějak jsem předvídal, že vzhledem k řadě aut v protisměru Audi přibrzdí, jenže jsem se spletl, takže mi nezbývalo, než uhnout nakonec za krajní čáru, když se zařazoval nikoli přede mě, ale na mě...
Druhé vzrůšo na sebe dalo čekat jen pár kilometrů. Jen tak na okraj zmínka, že v sobotu vládl poměrně hustý provoz. V podstatě na hranici Kolína se na hlavní silnici napojují auta z jiné hlavní silnice a měl by fungovat takový ten systém zipu. Jak jsme se tak zipovali, pustil jsem před sebe jedno auto zprava s tím, že za ním jedu já. Další řidič se tvářil, že na hru přistoupil, jenže když jsem byl vedle něj, začal se zipovat taky. Naše auto před šrámy zachránila jen rozšířená silnice a šikmé rovnoběžné čáry (V13a;-)) vlevo ode mě, na něž jsem operativně musel uhnout. Nadávat jsem přestal až poté, co jsem ve zpětném zrcátku spatřil vyplašený pohled řidiče.
Největší anarchie ovšem jako obvykle vládla na parkovišti před Teskem. Co já vážně nepochopím, jsou lidi, kteří vidí auto a vkročí suverénně přímo před něj. Dobře, o moc nejde, instruktor v autoškole mi ohledně parkovišť u supermarketů dal mnoho rad, ale nechápu, proč se ti lidé chovají jako na chodníku, zvlášť když za mnou třeba nikdo nejede, takže mohou chviličku počkat. Ale v autoškole mi vždycky vtloukali do hlavy: "Vycházejte z toho, že tady každý přemýšlí, jestli má koupit hrubou nebo hladkou mouku a už se vidí, jak stojí před sporákem..."
Zbytek cesty už proběhl nudně bez dalších výstřelků. Tedy až na to, že jsme za nějakých 40 minut stihli projet cédéčko se třemi alby v MP3. Manželka totiž hledala písničku, která se dá poslouchat...;-)

Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...