pátek 15. května 2020

Tři Sestry – Palác Akropolis / ložnice (17. 4. 2020)

Protože jsou zakázány všechny hromadné akce, nemohu samozřejmě chodit ani na koncerty. Sice se tu a tam objeví odkaz na vystoupení některého hudebníka akusticky z obýváku, ale to ignoruju. Za prvé akustické sety nesnáším a za druhé to zkrátka není ono.
Už od ledna jsem měl koupenou vstupenku na květnový koncert Tří sester na turné, které mělo na jaře probíhat. Samozřejmě bylo taktéž zrušeno. Jenže k mé radosti se kapela rozhodla po mírném uvolnění opatření uspořádat řádný koncert v Paláci Akropolis, který se bude konat bez diváků, ale bude se přenášet živě. Ten okamžik nastal v pátek 17. dubna a já jsem samozřejmě nemohl chybět.
S předstihem jsem si všechno připravil a krátce po osmé začal přenos.
Zpočátku se mi to zdálo takové zvláštní, přece jen sedět na Třech sestrách u stolu, koukat do monitoru a mít sluchátka (mimochodem děkuji zaměstnavateli za sluchátka s perfektním zvukem:-)), je divné. Navíc mi to přišlo i tak trochu smutné. I kapela byla taková chladnější. Jenže aby ne - kdy se sestrám naposledy stalo, aby na podiu hrály přesilovku vůči hledišti!?:-) S přibývajícím časem (a alkoholem) se kapela stále více odvazovala a někdy po druhé třetině už nebylo nic poznat. Mně osobně tedy rušil umělý potlesk, kterým zvukař prokládal jednotlivé písně, stejně tak občas trapné komentáře, které mohli diváci po celou dobu past, ale to se dalo vyřešit jejich vypnutím.
Jinak bych řekl, že šlo o plnohodnotný koncert s nabitým playlistem a nejrůznějšími vtípky, z nichž asi nejlepší byla narážka na Babišovu velikonoční koledu, jíž se pochlubil. Jeho namaskovaná "Monika" se objevila na podiu během písně Průša je úchyl a v roli Babiše s dlouhou pomlázkou ji naháněl Jaroušek (dechové nástroje). Scéna vypadala poměrně nečekaně, protože i Fanánek se začal tak smát, že nemohl zpívat.
Přiznám se, že asi jako mnoho jiných si úplně neumím představit za jak dlouho a za jakých podmínek se znovu podívám na opravdový koncert, přece jen namačkaný dav bude viru vyhovovat a to si ani nemusíme pošmakovat na netopýrech či luskounech. Na rozdíl od kin a divadel tady nepomůže (podle mého laického názoru ani tam) ani případné prodávání jen každé druhé vstupenky. Do té doby doufám, že se pro podobnou akci rozhodne co nejvíce kapel.
Ani já, ani mnoho jiných fanoušků (soudě po konci akce) nemá problém ani s finančním příspěvkem...


Blog v novém

Vítejte na nové stránce Pařánkova blogu, import obsahu z blog.cz byl dokončen. Postupně proběhnout ještě určité úpravy. Případné problémy mo...